Tuesday 3 March 2015

Meeting 16_Composition



Harka Ágnes képzőművész Belső Terek cimű előadása a FUGÁ-ban a horror vacui és a negative formák, mint képépitési eszközök jelentőségéről szólt. A városi rajzolók számára a képépítési és kompozíciós lehetőségek ( elrendezés, kiemelés–elhagyás, ... pozitív–negatív formák, szabályosság–szabálytalanság stb..) mindig kihivást jelentenek, hiszen óriási mennyiségű vizuális információból kell kiválasztaniuk, hogy mit jelenitenek meg többnyire apró sketchfűzetükben.
Harka Ágnes művészettörténeti példákon keresztül mutatta be a Horror vacui - (félelem az űrtől) vagyis azt a kompozíciós törekvést, amely megtesz mindent annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló egész képfelületet kitöltse- kialakulását, és jelentőségét.
Az előadás felhivta a figyelmet arra, hogy alapvető különbség nincs a figura és a háttér, vagyis a pozitív és a negatív tér között. A csoportosítás és az elkülönítés segítségével tagolhatjuk a képi tartalmat, de a kevesebb néha több,- hiszen a negativ formák is ugyanolyan vizuális erővel hatnak, mint a pozitivok pl. egy gyors portrén vagy forgalmas utcai jelenetet ábrázoló sketchen.....


Ágnes Harka 's, a professional artist and art teacher, lecture on Inner Spaces has focused on the horror vacui and the negative forms at FUGA. Agnes demonstrated -through art historical examples- the effects reached by overcoming the fear of the void by filling it or by considering negative space as an important visual element in planning a composition. Her lecture offered valuable advice on compositional choices for sketchers navigating in a dense visual information jungle out in the street.

No comments:

Post a Comment