Tuesday 5 September 2017

Nyári közös programok


A nyári közös rajzolások mindig kis létszámúak. A családi nyaralások, a hőség vagy rossz idő sokakat visszatart. De mindig akadnak lelkes résztvevők. A 72. és 73. közös rajzolásról már beszámoltunk. A továbbiakról viszont csak röptében, hallomás alapján tudok beszámolni, mert én is másutt voltam. (a következő blogbejegyzés majd az "igazoltan távol levők" alkotásait mutatja be.)

Július 29.: Akvarell workshop a Fugában, Minh Dam vezetésével

Az egész napos programon épp annyian voltak, hogy mindenki jól láthatott, kérdezhetett, tanulhatott. A workshop nyelve angol volt.
Minh Dam Vietnámban, Hanoiban született. 7 éves korától Lengyelországban él. 2011-ben végzett a Varsói Műszaki Egyetem Építészmérnöki Karán. 2007 óta tanít rajzot és akvarellfestést, és felkészíti a hallgatókat a művészeti és építészeti egyetemek belépési vizsgáira. 2010 óta saját művészi stúdiót fejlesztett ki, ahol évente több mint 80 tanulóval osztja tudását. Tanulmányi tevékenységének köszönhetően Minh jelenleg Lengyelország egyik legbefolyásosabb akvarell festője. Számos plein-air és stúdió műhely szervezője Lengyelországban és külföldön. Műveit világszerte ismerik. Amellett, hogy művész, Minh építészeti és belsőépítészeti munkákkal és fotózással is foglalkozik. Dinamikusan fejlődő művész, csupa szív és lélek. A workshop alatt számos technikát, fogás, mutatott be. reméljük a résztvevők alkotásaiban megjelenik majd az új tudás. 

Augusztus 20: 74. közös rajzolás a budavári Mesterségek ünnepén. 



Rostás Ica

Lévay Örs

Itt sem voltak túl sokan, ráadásul kevés fotó készült, és az kész alkotásokról sem kaptam fotókat. 

Szeptember 3: 75. közös rajzolás  Belvárosban "Kúp keresés"
Az őszi közös rajzolásokon geometriai formákat keresünk. A mostani rajzolásnál a kúp volt a feladat. Eleinte, nem nagyon találtunk, aztán ráállt a szemünk, és sokfelé találtunk is, amit megörökíthettünk. A korábbi melegekkel ellentétben most a hideg széllel küszködtünk és a szitáló esővel. 

Miki és Örs
A bátor csapat a Jégbüfében melegszik. 

Az elkészült művek egy része


Örs kiemelte a kúpokat a rajzain. Így keressétek majd a többi alkotáson is a kúpokat!

A deáktéren az Anker ház kúpos tetejét többen is felfedezték
 Ligeti Zsuzsa
 Rostás Ica
Kovásznai Nóra

Lévay Örs

A Szomory Dezső téren a kúton találtunk kúpot: 

 Kovásznai Nóra

Lévay Örs

Ezen a képen én is rajta vagyok, ahogy a kút káváján ülök és rajzolok. Örs rajzlapján hirdetőoszlop is van (kúpos tetővel), ezt más is észre vette. Ugyanígy szerepelek Miki rajzán is. De én csak mellékkörülmény vagyok, a virágcserép kúp alakú!

Ligeti Zsuzsa

Mivel én "egyperceseket rajzolok, rátaláltam a Kempinsky hotel oldalában lévő kúpos tetőre is:
Ligeti Zsuzsa

Csak az ökör következetes: nagy méretben, színes ceruzával örökítettem meg a szervita templom kúpos toronysisakját!

Ligeti Zsuzsa

Miki nem nagyon találta meg a kúpokat (vagy nem szereti őket), viszont nagyon termékenyen rajzol: 
 Mészáros Miklós
 Mészáros Miklós
 Mészáros Miklós
 Mészáros Miklós
Mészáros Miklós
Mészáros Miklós

Mivel a Belváros nem csak kúpokat kínált, másnál is belefért még egy kis rajzolás
 Ligeti Zsuzsa: Petőfi Sándor utca -  amíg a többieket vártam
Ligeti Zsuzsa: Ferencesek - már hazafelé a buszmegállóból

Köszönöm a küldött képeket. Akinek még van a woprkshopról képe, vagy mondandója, illetve a mesterségek ünnepén készült alkotásokról készült fotókat, kérem küldje a ligetizsuzsa@t-online.hu címre. utólag is be tudom illeszteni a blogba,




No comments:

Post a Comment